Pages Menu
 

Categories Menu
Raty nie na 0% - pożyczka ratalna online, chwilówki na raty
Wielu osobom wydaje się, że pożyczki pozabankowe polegają głównie na zwróceniu takiej samej sumy jak się pożyczyło i to wszystko za jednym razem, bez zbędnych
Faktoring odwrotny - sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie
Czy warto skorzystać z faktoringu odwrotnego? Pytanie, które stawia sobie ogromna ilość przedsiębiorców. Warto sprawdzić, czym tak naprawdę jest faktoring odwrócony
Lokalne chwilówki. Pierwsza chwilówka za darmo bez odsetek - pożyczki w Radomiu
Korzystanie z pożyczek online ma swoje plus, w postaci wygody a minusy w postaci tego, że nie zawsze wiemy kto siedzi po drugiej stronie
Na czym polega leasing samochodowy? Skoda rapid i nissan qashqai w leasingu
Czym jest leasing samochodowy. Powołując się na oficjalną definicje jest to wydzierżawienie pojazdu w zamian za odpowiednią opłatę regulowaną
Gotówka czy leasing? Leasing samochodów z obsługą serwisową. Auto opel corsa w leasingu w Warszawie
Warszawa jako stolica naszego kraju, jest ogromnym miastem, zarówno pod katem liczby ludności jak i aglomeracji. Chcąc
Czy nowe znaczy lepsze? Najnowsze darmowe szybkie chwilówki online
Najnowsze chwilówki dostępne na rynku oferują szereg usług dla potencjalnych pożyczkobiorców, często znacznie bogatszych od swoich bardziej doświadczonych
Wynajem długoterminowy a leasing. Ford focus, toyota auris - wynajem długoterminowy
Wynajem długoterminowy leasing, często jest rozróżniany od samego leasingu. Pierwotnie z takiego rozwiązania mogły korzystać tylko większe

Posted by on maj 29, 2021 in Biznes |

Storytelling i jego znaczenie w marketingu

Storytelling i jego znaczenie w marketingu

Marketing to szereg działań, które mają skłonić klienta do skorzystania z usług, wykorzystujący różnego rodzaju narzędzia. Jednym z nich, po które można sięgnąć, jest storytelling. Jakie jest znaczenie storytellingu w marketingu i czy warto korzystać z tego narzędzia? Jak najbardziej, jeżeli chce się sprawić, by marka i jej działanie stały się bardziej zrozumiałe dla potencjalnego klienta.

Opowieść dla przykucia uwagi

Nim pozna się znaczenie storytellingu w marketingu, trzeba zdać sobie sprawę z tego, czym w ogóle jest storytelling jako narzędzie marketingowe. To nic innego jak tworzenie oryginalnej opowieści powiązanej ze światem marki, budowanie szerszego kontekstu i konstruowanie spójnej historii o marce i jej produkcie lub produktach. Storytelling nazywany jest również marketingiem narracyjnym. Stosuje się go, by dotrzeć nie tylko do ludzi, ale i ich wrażliwości, zbudować relację z nimi i pokazać opowieść bez jej sprzedawania. Pomaga to w zbudowaniu relacji, która opiera się na byciu zainteresowanym przez klienta.

Tak może wyglądać

Storytelling może przyjmować różne formy: mówioną, pisaną, śpiewaną, miganą. Ważne, by był interaktywny, czyli stanowił dwustronną interakcję między opowiadającym a słuchającym potencjalnym klientem. Przy wykorzystaniu tego narzędzia nie powinna istnieć bariera między opowiadającym a słuchaczami.

Należy pamiętać, że tym, co wykorzystuje storytelling, są słowa. Za ich pomocą należy zbudować historię, która zagnieździ się w głowach słuchaczy. Do tego wykorzystuje on werbalne i niewerbalne formy komunikacji, takie jak gesty, ruch i odpowiednia wokalizacja. Służą one ubarwieniu przekazywanej opowieści.

Dlatego warto?

Czy opłaca się sięgać po to narzędzie w marketingu? Dzięki niemu może się zaprezentować, a przy tym nie zmuszać klienta do zakupu produktu czy usługi. Ten brak nachalności sprawia, że reklama dociera do klienta, ale nie wywiera na nim presji. Jest za to narzędziem, za pomocą którego można klienta rozbawić, rozśmieszyć, wywołać wzruszenie – zadziałać na uczucia i na wiele miesięcy pozostać w pamięci klienta. A czy nie to się liczy?